Telias felaktiga infobrev

Hej go´ vänner, så här i ”elfte timman” oroades ni troligen( liksom jag själv) av Telias brev som kom med posten idag. Uppsägningstiden är tre månader skriver Telia i brevet, det är felaktig information vilket jag vet av tidigare skriftligt svar från Telia. För att vara riktigt säker ringde jag själv upp Telias kundtjänst i kväll och fick efter ca 50 minuters väntetid prata med en trevlig värmländska vid namn Britt Nordström som beklagade Telias felaktiga informationen. Telia kommer att reglera eventuell återbetalning i efterhand med utbetalningskort eller via autogiro om sådant finns registrerat tidigare. Sprid gärna denna information till era grannar som kanske oroar sig för en onödig abonnemangskostnad.
Med vänlig hälsning
Åke Jansson
PS
Jag klippte av Telias gamla kopparledning den 29 december och rekommenderar andra att göra detsamma då den numera endast kan funka som riskabel åskledare när den tiden närmar sig.
DS.

En reaktion på “Telias felaktiga infobrev

  1. Jag satt också och väntade 45 minuter på en handläggare som gav mig samma lugnande besked.
    För övrigt har vi TV med många kanaler, Dator som fungerar utmärkt (när vi får kontakt efter 2-3 startförsök). Har fast telefon men behöver införskaffa nya apparater.
    Planerar att dra kabel för dator och telefon in till rummet bredvid och installera vägguttag där. Vem kan vi anlita för att få ett snyggt resultat?
    Vet någon när antalet tvkanaler begränsas?
    Önskar alla ETT GOTT NYTT ÅR och STORT tack till ALLA som jobbat med att ro den här skutan iland!! Ett speciellt tack till ÅKE <3.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

När du skrivit ditt meddelande, besvara även räkneuppgiften nedan, för att visa att du är en människa innan du trycker på skicka-knappen (detta förhindrar att skräpmeddelanden skickas från robotar). *