Senaste dagarna har varit hektiska med många samtal från medlemmar. Ett fåtal har fortfarande inte hämtat sina TV-boxar, de ligger hemma hos mig och väntar.
Dagens start med övergång till IP-telefoni har också vållat en del huvudbry men allt verkar ordna sig efter en stund av tystnad. Även väntan på TV via Sappa har satt sina spår, den manuella hanteringen i Växjö tar sin tid. TV-inställningen kräver även den en stunds eftertanke, troligen många som kontaktat sina mer teknikkunniga vänner innan alla kanaler finns på plats.
Vill också ge Eltels tekniker från Borås en stor eloge som dagen före julafton var på plats för att felsöka på kortare tid än en timma från felanmälan. Självklart blev felet, en fiber som var av, snabbt åtgärdat och även denne medlem på Fänneslundavägen kunde starta sin snabba internetuppkoppling. Här kan vi verkligen tala om God Service !
Hoppas även att ingen missat tidigare fakturautskick via mejl, i så fall bör ni omgående kontakta mig eller någon i styrelsen. Ni som betalat har säkert märkt att OCR-numren ej varit aktiva och istället fyllt i avsändaruppgift i meddelandefältet.Till kommande februarifaktura är alla OCR-nummer aktiva.
Till er alla: medlemmar – medarbetare – markägare – kommunala politiker – handläggare på VG-Regionen och Länsstyrelse ingen nämnd och ingen glömd som medverkat till att förverkliga vårt fibermål önskar vi en riktig skön och God Jul !
Styrelsen genom Åke Jansson
Hur/när vet man när ip-telefonin är igång, prövade lite och det gick inte.
Hej! Du ser att din telefoni är inkopplad genom att den gröna lampan med texten ”Tel 1” börjar lysa med ett fast sken, istället för att blinka. Om den inte lyser alls betyder sannolikt att internet inte aktiverats ö.h.t. (se även föregående inlägg, som handlar om portering och telefoni.)