Några har upplevt försämrad samtalskvalité

Det finns några medlemmar som observerat att kvalitén på telefoni efter övergång till IP-telefoni är försämrad på följande sätt.
1. Upplever en viss tidsfördröjning, liknande den när man pratar med någon utomlands eller långt bort. Känns som om man nu mer talar i mun på varandra än med gamla kopparn.
2. Tycker att det kontinuerligt är korta avbrott i samtalen, uppskattningsvis på någon enstska millisekund.
NetAtOnce support ger följande svar efter att de fick reda på problemet.
– ”Vi gjorde under gårdagen (9 jan.) en ändring som kan ha avhjälpt problemet framöver, men träffar ni på dålig samtalskvalitet framöver så hänvisa de enskilda kunderna till vår support som tidigare. Fortsätt dock gärna att rapportera det till oss då det är något våra tekniker gärna vill ha feedback om!”
Support kontaktas via telnr 0771-404400, de har öppet helgfria vardagar.

Åke Jansson.

4 reaktion på “Några har upplevt försämrad samtalskvalité

  1. Jag upplevde en stor förbättring efter den 9/1. Innan dess kom det korta hack rätt så ofta. Nu tror jag inte att jag kan jag inte höra någon skillnad mot telefonin i de vanliga kopparledaningarna. Det var uppenbarligen något bra de ställde om på NetAtOnce!
    Ring alltså supporten på NetAtOnce om ni har liknande problem med kvaliteten som de ovan nämnda!

  2. Har problem med telefonen. Innan gick det fram signaler när man ringde hem, men inga man hörde. Var i kontakt med nao och dom hitta inget fel. Senare tutade det upptaget när man prova. Tycker det har krånglat en hel del för mej. Har även problem med tv:n, får starta om routern varannan dag ungefär. Undrar om nån annan har samma problem eller är det bara för mej som kör trådlöst. Får se om man får nåt svar här, verkar inte vara mycket aktivitet nu för tiden.

  3. Det är som Daniel skriver låg aktivitet på vår hemsida så som det blir när allt går sin gilla gång.
    Vet nu att Daniels problem är åtgärdat efter att ha bytt mellanproppen till telefonjacket. NetAtOnce har också gjort en justering för den trådlös TV som ”bråkat”.
    Upplever ni problem med trådlös TV-anslutning, testa först med kabelanslutning.
    Trådlös TV utsätts lätt för störningar från andra elapparater i huset.
    Finns det något problem, ring support eller mejla mig.

    Åke Jansson.

    • Jo , telefonen är löst. Fick koppla den direkt till routen(utan mellanpropp). Men tappade då signal i övriga telefoner. Får väl forska lite hur det kan lösas. Vill passa på att tacka Åke för bra support och bra hjälp.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

När du skrivit ditt meddelande, besvara även räkneuppgiften nedan, för att visa att du är en människa innan du trycker på skicka-knappen (detta förhindrar att skräpmeddelanden skickas från robotar). *