Nya tjänsteavtal från Nyår

Medlemsinformation TKF 2019-2023.

Klicka på länken med information och läs vad som sker när era nya tjänsteavtal startar 1 januari 2019. För er som valt samma tjänst som tidigare löper allt på som vanligt. Ni som valt till TV-paket från TKF kommer att få en box (kommer att finnas för hämtning hos mig om några dagar) att koppla in till er TV (utan kostnad). Ni som går över till  ”korttidsabonnemang” öppnar tjänsten via ”Portalen” som visar sig när datorn ansluts till internet. Kortaste tid är en månad, TKF nätavgift tillkommer vid val av korttidstjänst.

Jag önskar er en problemfri start på TKF.s nya avtalsperiod.

Med vänlig hälsning från TKF genom Åke Jansson

TV-störningar historia

Senaste arbetet som gjordes på natten mellan 16 -17 januari i Borås verkar ha gett gott resultat. För egen del har vi nu fått helt felfri bild utan störningar, upplever någon fortfarande problem bör ni kontakta SAPPA som då felsöker.

Med vänlig hälsning

Åke Jansson

 

Uppdaterad information från Teknikchefen

Svar 2019-01-11: ”

Vi jobbar dagligen med detta, tyvärr gör inte det att vi dagligen gör ändringar. Mycket tid går åt att undersöka för att sedan ta fram en plan på vad vi ska göra.Vi kommer under nästa vecka troligen natten mellan Ons och Tors (16 och 17 jan.)  göra ett arbete för att förbättra TV:n. Detta är ett ganska omfattande arbete som kommer ta mellan 4-6 timmar på natten. Det gör att det tar en hel del tid att planera och göra ett kör-schema för alla de ändringar som ska göras. Gällande kompensation kommer vi ta dessa frågor när problemen är lösta.”

Svar 2018-12-20: ”Vi håller på att gå igenom fiber för fiber i nätet, för att se om det kan vara något strul på någon fiber mellan några noder, som kan påverka TV:n.
Vi kommer efter nyår göra en del ytterligare arbete i nätet för att göra det ännu bättre.Mer detaljer på detta kommer vi informera om framöver.”

Åke Jansson

 

Felaktig faktura, ny kommer

Förlåt!

Jag upptäckte i kväll (måndag) att summan på fakturan för tjänster som avser första kvartalet 2019 är felaktigt och för högt.

TKF har påpekat felet för vår fakturering i Växjö. Felet beror på mig som inte rapporterat prissänkning till faktureringsavdelningen. Naturligtvis måste priset överensstämma med medlemmarnas avtalspris.

Faktureringsavdelningen har idag (tisdag) lovat att mejla ut nya fakturor med det korrekta beloppet senast fredag 7/12, alltså i denna vecka.

Med vänlig hälsning – Åke Jansson

 

Tisdag 4 dec. med kortare TV-stopp

Senaste nytt, tekniker från NAO (Net at Once) har nu bestämt att göra åtgärden som skall förbättra kvalitén på SAPPA TV till natten mellan måndag och tisdag nästa vecka mellan 03:00 och 05:00 men troligtvis kommer det hela vara igång snabbare.

I mitt tycke är det ett glädjande besked att åtgärder görs som tar bort nuvarande problem.

Åke Jansson